.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

استان تهران

 

موقعیت جغرافیایی

 

شهر تهران در دامنه جنوبی کوههای البرز و حاشیه شمالی کویر مرکزی ایران و در دشتی نسبتا هموار واقع شده است که شیب آن از شمال به سمت جنوب می باشد و به وسیله دو رود اصلی کرج در غرب و جاجرود در شرق بهمراه رود های فصلی جعفر آباد یا همان دربند، دار آباد، درکه، کن که همگی از شمال به جنوب جریان دارند مشروب می شود.

 

تهران دارای آب هوای گرم و خشک است و فقط نواحی شمالی آن کهه در دامنه های کوهستانی البرز واقع ششده است اندکی معتدل و مرطوب است هوای تهران در تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل و گاه سرد است

 

ابنیه های تاریخی و گردشگاههای تهران

 

بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی، امامزاه صالح، مسجد امام، مسجد شهید مطهری و باغ و کاخ گلستان.

 

موزه های تهران

 

موزه های بسیار زیبای تهران که برخی از آنها در حقیقت کاخ های سلطنتی مربوط به دوره قاجار و پهلوی می باشد عبارتند از: موزه آب انبار، موزه ایران باستان و موزه آبگینه و سفالینه، موزه آزادی، موزه های انقلاب، بنیاد، تاریخ طبیعی، سبز، کاخ رجعت و عبرت، ملت، نظامی و...

 

برج  میلاد:مجموعه این برج که ساخت آن در سطح کشور برای اولین بار و بدست متخصصین ایرانی صورت می گیرد به دو بخش مجزا قابل تفکیک می باشد: الف ساختمان برج شامل پایه برج در شش طبقه با زیر بنای 12800 متر مربع با عملکرد اداری، تاسیساتی، خدماتی، فرهنگی و جاذبه های ورودی. بدنه اصلی برج با ارتفاع 315 متر به عنوان سازه اصلی برج شامل آسانسورها، پله های اضطراری و کانالهای تاسیساتی.

 

برج آزادی: این بنا که سمبل تهران محسوب می شود، در میدان آزادی در ورودی غربی شهر به سال1350 شمسی در زمینی به وسعت 50000متر مربع ساخته شده است و زیر بنای آن 400 متر مربع و ارتفاع برج از سطح زمین 45 متر می باشد. بازدید کنندگان می توانند با دو آسانسور تا بالای برج صعود  کنند.

 

 

 



:: برچسب‌ها: استان , تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد رضا دربندی
ت : یک شنبه 24 فروردين 1393
.

صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی